sskhelena.blogg.se

Börjar lÀsa ssk-programmet ht-18 pÄ KAU. HÀr kommer jag reflektera mina studier och sÄ smÄningom mitt jobb som sjuksköterska.

Snart sommarlov 🌞😎

Publicerad 2019-05-29 11:11:35 i AllmÀnt,

Nu Ă€r det verkligen sluttampen pĂ„ termin 2. Vi har skrivit en mindre grupprapport om stress pĂ„ sjuksköterskestudenter som Ă€r inskickad. Den ska granskas av en annan grupp medan vi ska granska deras arbete, med opponeringsseminarium pĂ„ mĂ„ndag. Sen Ă€r det klart för den hĂ€r terminen 😁👌

Nu gĂ„r vi i vĂ€ntans tider bara för att fĂ„ veta var vi ska ha VFU nĂ€sta kurs đŸ˜Š Det Ă€r en 37.5 HP kurs som dĂ€rmed gĂ„r över i t4 (varje termin Ă€r 30hp). Varje termin Ă€r 20 veckor och nĂ€sta kurs Ă€r VFUn uppdelad i tre perioder. TvĂ„ perioder gĂ„r i t3 och en period första veckorna i t4. Under kursens VFU sĂ„ Ă€r det 5 veckor kirurgi, 5 veckor medicin och 4 veckor psykiatri(+1 teorivecka). I t4 sĂ„ Ă€r det ytterligare en vecka akut-VFU som kan lĂ€ggas pĂ„ t ex operation, ambulans, akuten eller iva. Det ska bli riktigt kul med mycket VFU framöver men rĂ€knar med att det kommer bli tufft ocksĂ„ för jag sneglade lite pĂ„ nuvarande T3 schema och det sĂ„g ganska mastigt ut 🙈

Men först ska vi fixa sista uppgifterna i T2 och ta sommarlov 😎🌞

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela