sskhelena.blogg.se

Börjar läsa ssk-programmet ht-18 på KAU. Här kommer jag reflektera mina studier och så småningom mitt jobb som sjuksköterska.

Sommaren är kort 🌞

Publicerad 2020-08-03 21:19:00 i Allmänt,

Oj va tiden springer iväg. Nu har jag endast 3 veckor kvar på sommarjobbet. Sen blir det 1 vecka ledigt innan skolan drar igång igen. Vi har fått besked om att de första 10 veckornas föreläsningar kommer ligga på distans men det är allt jag har hört än så länge. Det är iaf mkt geriatrik och multisjuklighet vi ska läsa om. Jag har mött ett antal sådana patienter på jobb och VFU så det känns som att det är en nyttig kunskap att utöka.

Jag vill även passa på att gratulera er som har blivit antagna till högskolor och universitet till hösten. Är det sjuksköterska ni ska läsa till så kommer ni ha en mycket rolig och intressant studietid framför er och ett mkt roligt arbete 🤩 Kom ihåg att söka CSN så snart som möjligt och registrera er på kursen samt lämna studieförsäkran när det är en vecka kvar till terminen startar 😊 lycka till och hör gärna av er om ni vill ha något tips på vägen 😊

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-09-09 12:20:51

Hej, jag hittade denna trevliga blogg, då jag själv länge funderat på att läsa till sköterska.. Men inte riktigt vågat..
Det som känns som mitt största hinder att klara är denna läkemedels räkning! Får jag passa på att fråga dig som är i studierna.. De är väl flera läkemedelsräknings tentor under de 3åren. Men är det uppdelat i några slags delmoment, att på första tentan är det vissa räkningsmoment, eller ska man plugga in allt om läkemedelsberäkning ur hela boken? Så allt kommer på alla prov? Mkt tacksam för svar ☺️ ha de bra!

Svar: Jag fixar ett inlägg om läkemedelsräkningen så kan alla få ta del av den 😊 kul att du skrev 😊
sskhelena.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-09-11 09:36:49

Tack ☺️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela